Våra tjänster
|
Ekonomisk förvaltning för er bostadsrättsförening
Att byta ekonomisk förvaltare innebär inget extra arbete för er. Vi tar hand om allt. Kontroll över föreningens ekonomiFlerårsbudget - är till för att ge er bostadsrättsförening bästa möjlighet att planera er ekonomi på lång sikt. Grunden till flerårsbudgeten är underhållsplanen som normalt upprättas på tio år. Flerårsbudgeten ger er en långsiktig kontroll på årsavgifterna.Likviditetsbudget - Med vår likviditetsbudget ser ni fördelningen av inbetalningar och utbetalningar och på så sätt kan ni få stor hjälp att bättre planera likviditetsflödet i er förening. Bokslut, redovisning och fakturabetalningVi hjälper er med redovisning och bokslut på ett effektivt sätt och via ett webbaserat redovisningssystem kan ni dagligen följa redovisningen löpande. Tjänsten innehåller:
Spara tid och pengar med digitala fakturor Vi ser till att pappersfakturorna blir digitala genom skanning och att de attesteras digitalt av er innan slutlig kontroll och betalning av oss. Likviditet och lånVi hjälper er att på ett effektivt sätt placera er överlikviditet och ta upp nya lån till bästa marknadsvillkor.Avgifter och hyrorVia vårt webbaserade system följer ni enkelt alla transaktionerna i avgifts- och hyressystem och här har ni även en total bild på obetalda avier. Systemet omfattar även er förenings medlems- och lägenhetsregister. Avgifter och hyror omfattar:
UnderhållsplanFastigheten är er överlägset största tillgång och att ta väl hand om underhålls- och driftfrågor är en av de främsta uppgifterna för er i styrelsen. Förebyggande underhåll är alltid billigare än avhjälpande underhåll.Vi upprättar underhållsplaner i ett datoriserat system som bland annat visar: 1. Vilka åtgärder som behöver göras 2. När de behöver göras 3. Kostnaden för åtgärderna Underhållsplanen som kontinuerligt uppdateras ligger sedan till grund för flerårsbudgeten. Kundportal med arkivplatsVia våra webbaserade system följer ni enkelt redovisning och avgifts- och hyresdebiteringar när det passar er. Systemen hanterar även medlems- och lägenhetsregister och arkivplats för er styrelsemedlemmar. Arkivplatsen är en mycket värdefull och användbar funktion där ni i styrelsen kan dela dokument och rapporter. I arkivplatsen kan ni t.ex. skapa mappar och dokumentera er verksamheten historiskt.Med våra webbaserade system får ni:
|
![]() |
Följ oss på Facebook | | | Upp |